0572 - 360252 h.botterhuis@kpnmail.nl

Chinese Kruiden

Wat is Chinese Kruidengeneeskunde?

Chinese kruidengeneeskunde is net als acupunctuur een onderdeel van de traditionele Chinese geneeskunde. Deze twee gaan dan ook vaak samen in een behandeling. In de geneeskunde zijn planten en kruiden al duizenden jaren erg belangrijk. In China behandelt men de meeste aandoeningen nog steeds met kruiden.
Chinese kruidentherapie is een eeuwenoude beproefde methode. De behandeling is natuurlijk, veilig en effectief. Een kruidenformule bestaat uit een mengsel van kruiden dat speciaal voor jou wordt samengesteld. Je krijg dus een medicijn op maat. Met dit mengsel worden de kwaal en de oorzaak van de klacht tegelijkertijd aangepakt zodat de klacht niet terugkeert.
De kruiden worden met een formule samengesteld. De formule van die kruidenmix hangt af van jouw huidige situatie. Doordat ik goed kijk naar je omstandigheden, zijn er nauwelijks bijwerkingen. Als je energiepeil of je weerstand laag is, helpen de kruidenmixen om je conditie op peil te brengen.
Bij Chinese kruidentherapie denk je al gauw aan kruiden uit het Verre Oosten. Maar 80 procent van de kruiden die ik gebruik, groeit gewoon in Europa.

Toepassingen

Een behandeling met Chinese kruiden helpt bij veel verschillende klachten. Denk aan: overgangsklachten, vermoeidheidsklachten, huidaandoeningen (acné, eczeem en psoriasis), constipatie, premenstruele klachten of slaapproblemen. De kruidenbehandeling combineer ik vaak met acupunctuur, omdat ze elkaar versterken. (Lees meer over de toepassingen van acupunctuur in het betreffende hoofdstuk op deze site.)

Toepassingen

Overgangsklachten

Vermoeidheidsklachten

Huidaandoeningen (acne, eczeem en psoriasis )

Constipatie

PMS klachten

Slaapproblemen

Preventie

Behandelwijze

Na een uitgebreide analyse, krijg je een kruidenformule die speciaal voor jou gemaakt is. Deze formule bestaat uit een mengsel van gemalen en gedroogde kruiden. Je neemt dit mengsel twee keer per dag met water in. Vier weken na de start van de kuur hebben we een (telefonisch) consult. Tijdens dit consult beoordelen we of de behandeling effectief is. Als er verbeterpunten zijn, pas ik de samenstelling van het kruidenmengsel aan.

Heeft u een vraag?

Contactgegevens